Nyheter / Internt / Administrative rutiner / Fakturering

Fakturering

Hva skal faktureres?

Repeterende fakturaer

Gjelder hosting av tjenester.
sendes ut 1. og 23. hver måned.

Spesielle forhold:

NextGenTel: Sjekk antall aktive Hero-linjer som skal faktureres for: www.nextgentel.no/forhandler

xFiber: Faktureres halvårlig. Forespør fakturagrunnlag

Panda: Sjekk antall lisenser som er i bruk: Panda Managed Office Protection

SMS-meldinger RKK: Faktureres i romjulen. Sjekk antall sendte meldinger siste år (dato må endres). Rapporten skrives ut og benyttes som vedlegg til faktura.

SMS-meldinger Skoledata: Faktureres i begynnelsen av mai...

Månedlig fakturering av utført arbeid

  1. Åpne databasen \\toffa\enternett\databaser\timelisteCS.adp (krever MS Access)
  2. Kjør rapporten "Til fakturering".
  3. Vurder om det er utført nok arbeid (minimum en halv time) til å fakturer, men vent ikke mer enn 1-2 måneder før arbeid og evt kjøring faktureres.
  4. Vurder også om arbeid med f.eks. web og e-post skal faktureres, eller om dette bør overføres et av serverdrift-prosjektene.
  5. Utviklingsprosjekter som ikke er ferdigstilt, skal ikke faktureres, med mindre dette er avtalt med kunden.
  6. Utvikling for Skoledata faktureres ved utgangen av partallsmåneder.

Etter fakturering:

  1. Åpne vinduet "Aktive prosjekter" i databasen
  2. Registrer siste fakturadato for prosjekter som er fakturert.

Forhåndsfakturerte avtaler

  1. Åpne databasen \\toffa\enternett\databaser\timelisteCS.adp (krever MS Access)
  2. Kjør rapporten "Forhåndsfakt" - "Status"
  3. Sjekk om det er noen kunder som er i minus eller nærmer seg null.
  4. Fakturering av driftsavtale ligger som regel under tilbud for den aktuelle kunden i Mamut.