Bestilling av SSL-sertifikat

Prosedyre for registrering av SSL-sertifikat, til bruk på nettsider, RDP-oppkoblinger o.l.
-
Sjekk hvilket domenenavn som skal brukes.
For RDP er dette domenenavnet som brukes ved oppkobling. -
Sjekk hvilket firmanavn som skal brukes, og skaff til veie kopi av firmaattest.
Sjekk at firmanavn er identisk følgende steder:
Firmaattest = WHOIS-oppføring hos Norid (eller andre) = Navn brukt i sertifikatet - Lag CSR (Certificate Signing Request), helst vhha den applikasjonen som skal benytte sertifikatet. Hvis dette ikke er mulig kan du for eksempel benytte IIS på Araneus. Kryptering: Minimum 2048 bits.
- Logg på Comodo (www.comodo.com) Brukernavn = enternett. Passord skal være generert på Comodo, med store bokstaver i midten og to siffer i det avsluttende tallet.
- Om nødvendig: Fyll opp kontoen før bestilling
- Registrer InstantSSL-sertifikat hvis det ikke er behov for forsikring.
- Det vil bli sendt en e-post til kunden som kunden må bekrefte.
- Sertifikatet blir levert på e-post, sannsynligvis til bjarte@enternett.no, som er registrert som kontaktadresse
Dokumentasjon for sertifikatet (Order Confirmation + firmaattest og annen dokumentasjon) skal arkiveres i perm hos Bjarte, merket "SSL-cert".